close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך להתנהלות כלכלית בעת נופש בחו"ל

מערכת שורשה חשוון, תשעד09/10/2013

מדריך מהיר ומעשי להתנהלות כספית נכונה בחו"ל- איך נכון לסחוב את הכסף בטיול בחוץ לארץ?

תגיות:

נסיעה לחו"ל איננה עניין זול ומלבד עלויות מחירי כרטיסי טיסה ומלונות ישנן תמיד הפתעות והוצאות לא מתוכננות. מלבד עניין מחיר הטיול, קיים גם חשש מתמיד מפני גניבה או אבדן. בארץ, גניבת כסף או כרטיס אשראי איננה עניין נעים, אך כאשר נתקלים במקרים דומים בחו"ל, הטיפול עלול להפוך לקשה שבעתיים בגלל קשיי השפה וחוסר היכרות עם הגורמים המטפלים. מה הן אפשרויות התשלום לנוסעים לחו"ל וכיצד נמנעים ממצבים לא נעימים?

מזומנים
לשימוש במזומן לצורך ביצוע תשלום ישנם יתרונות רבים, אולם גם חסרונות לא מעטים. היתרון המרכזי הוא שאין מקום בו לא תוכלו

לשלם באמצעות מזומן. היום, מרבית בתי העסק הגדולים מקבלים כרטיסי אשראי, אבל דווקא הקניות הקטנות עלולות להתגלות כבעייתיות: תשלום עבור כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית או במוניות, תשלום בדוכני שוק פשפשים וכדומה.

לצד היתרון המובנה הזה קיימים חסרונות משמעותיים: כסף מושך גנבים ובמידה שכספיכם המזומן יגנב – הוא יאבד כיוון שלא ניתן לבטח כסף מזומן. בנוסף, תכנון הוצאות אינו תמיד תואם הוצאות בפועל. במידה ותגיעו עם סכום גבוה מהסכום הדרוש הרי שההפרש יהיה יקר מאד בגלל עמלות ושערי המרה ובמידה ותגיעו עם סכום לא מספיק הרי שאתם עלולים להיתקע ללא אפשרות תשלום.

תמיד כדאי להגיע עם סכום כסף מסוים במזומן, כאשר סכום זה הומר למטבע המקומי. מזומנים אלו יאפשרו חופש פעולה ותשלום גם באותן נישות בהן לא ניתן להתנהל כספית באופן שונה. מצד שני, בגלל שהכסף אינו מאובטח בצורה כלשהי, רצוי להסתמך על אמצעי תשלום אחד נוסף לפחות, דוגמת כרטיס אשראי נטען או רגיל, ורצוי אף שני אמצעי תשלום כאלו.

כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי הפכו לכל כך נפוצים עד כי אין כמעט מקום בו יש צורך לשלם, ולא ניתן לעשות זאת באמצעות כרטיסי אשראי. כרטיסי אשראי הם אמצעי נוח ויעיל לביצוע תשלומים בחו"ל, ומאפשרים לכם לשלם רק עבור הכספים אותם הוצאת בפועל, עם צורך מועט בתכנון מוקדם מדוקדק.

בניגוד למזומן, הכסף בכרטיס האשראי מאובטח, וניתן להודיע על גניבת או אבדן הכרטיס ולבטלו. רצוי להצטייד מראש במספר טלפון בו ניתן לבטל את הכרטיס במקרה הצורך. בנוסף, כיוון שהוצאת כרטיס אשראי בחו"ל אפשרית אך יקרה וגוזלת זמן, כדאי להצטייד מראש ביותר מכרטיס אשראי בודד ולהחזיקם בנפרד, למקרה שכרטיס אחד יגנב ויהיה צורך לבטלו.

לא כל מדינה עובדת עם אותו סוג של כרטיסי אשראי. רצוי לברר מראש האם כרטיס האשראי מקובל במדינה אליה מתכוונים להגיע, אך ברוב המדינות מקובל להשתמש הן בכרטיסי אשראי מסוג ויזה והן במאסטרקארד.

כרטיסי אשראי נטענים
כרטיסי אשראי נטענים הם אחד האמצעים הבטוחים ביותר לתשלום בעת נסיעה בחו"ל. מצד אחד הם מתפקדים ככרטיסי אשראי לכל דבר ומצד שני הם אינם מקושרים לחשבון הבנק. ניתן לרכוש כרטיסים אלו בדואר ולהטעינם בסכום כסף מסוים אשר ישמש אותכם לטיול. במידה והכסף נגמר, ניתן להטעינם בסכום נוסף, גם על ידי אדם שנשאר בארץ. במידה וקיים סכום עודף בכרטיס, ניתן לפדות את הכרטיס בדואר לאחר הנסיעה, להשאיר את הכספים לטיול הבא או להעביר אותם לכרטיס נטען נוסף במידה ופג תוקפו של הכרטיס הנוכחי.

יתרון נוסף משמעותי של כרטיס אשראי נטען הוא היכולת לברר יתרת ויזה נטען באמצעות אתר האינטרנט בכל עת. באופן זה ניתן לראות בכל שלב בטיול עד כמה אתם עומדים ביעד ההוצאות שתכננתם מבעוד מועד.

טיפים כלליים להתנהלות כספית בחו"ל
רצוי לשלב בין אמצעי תשלום שונים: להצטייד במעט מזומן מקומי ולשלבו עם כרטיס אשראי רגיל או נטען.רצוי להחזיק סכומי כסף וכרטיסי אשראי במקומות נפרדים ונסתרים, כך שבמידה ואחד המקומות יהיה קורבן לגניבה, עדיין ישאר ברשותכם הסכום הנוסף או כרטיס האשראי השני.המרת כספים למטבע זר עולה כסף. בבנקים תשלמו עמלות בנוסף להפרשי שערי המטבע, אצל חלפנים תשלמו הפרשי שער בלבד. כיוון שגם גובה העמלות משתנה בין חלפן לחלפן, ובין סניף בנק אחד למישנהו, חשוב לעשות סקר שוק ולגלות היכן משתלם ביותר להחליף כספים לפני הנסיעה.משיכת כספים בכספומטים בחו"ל או ביצוע רכישה, כוללת את מחיר ההמרה. המרת כספים בחו"ל יקרה מהמרת כספים בארץ, משיכת כספים בכספומט זולה ממשיכה בסניפי הבנק.עמלה משולמת על כל משיכה, לכן רצוי לבצע משיכות מכספומטים על סכומים גבוהים יחסית בכל פעם.רצוי להימנע מהחלפת כספים בבתי מלון ובשדות תעופה שם יחסי ההמרה והעמלות גבוהים במיוחד.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה